Історія методичної служби Дубенського району розпочинається з 1967 року, коли при Дубенському районному відділі народної освітистворено методичний кабінет - центр методичного забезпечення закладів освіти та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Керівником методичного кабінету призначено Перелякіну Євгенію Василівну. В обов’язки завРМК входило керівництво райметодкабінетом, фільмотекою та всією методичною роботою в районі, відання перепідготовкою педагогічних працівників району та підвищенням їх ідейно – політичного рівня, організація, вивчення та поширення передового педагогічного досвіду.
Було створено районні предметні комісії та методичні об’єднання, школи передового досвіду. Працювали також міжшкільні предметні
комісії з основних наук, громадські методисти. Складні завдання виникли в зв'язку з переходом на нові програми та необдуманим реформуванням загальної середньої освіти. Були висунуті вимоги
щодо подальшого вдосконалення організаційних форм і методів роботи. Ці зміни та вдосконалення відбиті в ряді документів, затверджених протягом 60-70 років: статут середньої школи, “Положення про
методичну роботу з учителями загальноосвітніх шкіл УРСР”, “Положення про педагогічну раду загальноосвітніх шкіл”, “Положення про обласні інститути удосконалення вчителів”. Зміни скасували,
насамперед, це стосувалося ліквідації циклових комісій та об'єднань, а також методичних нарад у школах з невеликою кількістю вчителів.
Більш чітко визначились права і обов’язки голів методичних об'єднань, директорів шкіл, заступників із навчально – виховної роботи, організаторів позакласної і
позашкільної роботи. Відповідно до нового “Положення про методичну роботу” запроваджено єдиний термін “методичне об'єднання вчителів.” Надалі він використовувався для означення колективних форм,
які до того часу називались предметними та методичними комісіями. Таке об'єднання вчителів з конкретних спеціальностей (класів) було, звичайно, більш зручною формою для успішного підвищення
фахового рівня та методичної кваліфікації.
З 1969 по 1976 рік завідуючим методкабінету районного відділу народної освіти працював Ткачук Василь Андрійович. У цей період набувають поширення школи передового досвіду, діючі семінари, одноразові коротко–термінові заходи: семінари–практикуми, екскурсії, різноманітні наради, педагогічні читання, науково – практичні конференції тощо. Уся ця розгалужена система, включаючи індивідуальну самоосвіту як основу підвищення кваліфікації, а також курсову перепідготовку, заочне навчання і різні заходи, була спрямована на постійне підвищення освітнього та наукового рівня, а також фахової і методичної кваліфікації педагогічних кадрів.
Кожен етап розвитку системи народної освіти вдосконалював старі і розробляв нові організаційні форми і зміст роботи з педагогічними кадрами. Цьому сприяли як розвиток педагогічної науки, так і досвід вчителів – практиків. Поступово створювалася загальна система підвищення кваліфікації, найважливішими складовими частинами якої були:
У 70–х роках школи району масово переходять на нові навчальні плани, програми та підручники, методична робота стає особливо чіткою і змістовною, ефективною. Вона максимально сприяє успішності вчителів до виконання нових навчальних програм. Учителі сумлінно працюють над підвищенням свого ідейно – теоретичного фахового, методичного рівня. Покращилась робота в шкільних, міжшкільних та районних предметних і методичних комісіях, районних семінарах вчителів, шкіл передового досвіду.
Крім цього великого поширення в районі набули різноманітні наради керівників шкіл, працівників органів народної освіти і методичних кабінетів, вчителів та інших категорій педагогів. Їх проведення було пов’язане, головним чином, з вирішенням певних актуальних на той час питань, а тому не мали системного та планового характеру.
Найнижчою ланкою в організації роботи з підвищення кваліфікації всіх кадрів, що зайняті на педагогічній роботі, була, звичайно, школа. Саме тут у процесі щоденної діяльності проявлявся талант учителя, його пошуки нового, успіхи, невдачі.
У період 1976 - 1981 років районним методкабінетом керує Прокопчук Марія Олександрівна. В цей час методистами працюють Єдинак Паша Несторівна, Рухер Раїса Петрівна. Триває перепідготовка учителів при вузах та інституті удосконалення, розробляються плани перепідготовки учителів району. Повільно зростає освітній рівень серед учителів шкіл початкового ступеня, художнього циклу, трудового навчання і фізичного виховання. З кінця 1981 року методичну службу очолює Мачеєва Ніна Арсентіївна.
З 1989 по 1998 рік упродовж 9 років сумлінно, добросовісно, з почуттям високої відповідальності працювала завідуючою методичного кабінету Староселець Людмила Іванівна.
Керівниками методичної служби району також були:
З вересня 2002 року Дубенський районний методичний кабінет очолює Мельнікова Наталія Леонідівна, яка відзначається вимогливістю до підбору кадрів, їх фахової і методичної підготовки, творчості та креативності, працездатності й відповідальності, ініціативності в роботі.
Вагомий внесок у становлення та розвиток методичної служби Дубенщини внесли:
На сучасному етапі Дубенський районний методичний кабінет, що має статус експериментального та статус філії НДЛ інноваційних виховних технологій РДГУ, - це команда творчих, енергійних людей, які фахово здатні та морально зацікавлені щодо проведення інноваційних змін, опанування та реалізації нового. Кожен із методистів - креативна особистість, особистий приклад діяльності якої має не аби який вплив на створення інноваційного середовища у районі. Діяльність працівників Дубенського РМК – це сплав творчої думки і натхненної праці, стимулом педагогічної творчості для яких є визнання колег та громадськості, а рушійною силою – прагнення надавати дієву методичну допомогу. Із 13 членів колективу 10 – спеціалісти вищої кваліфікаційної категорії (з них: 2 - вчителі-методисти, 2 - старших учителі, 4 – відмінники освіти України).
Місіяметодичного кабінету – забезпечення готовності педагогічних працівників Дубенського району до повної професійної самореалізації через досягнення ними високого науково-методичного рівня.
Відповідно до сучасних вимог науково-експериментальну діяльність методичної служби організовано таким чином, щоб розвиток інноваційного середовища в районі відповідав цілям і завданням загальнодержавної політики розвитку освіти.
Сприяючи створенню інноваційного середовища, РМК окреслив основні напрями діяльності:
· інноваційна освітня діяльність спільно з Рівненським ОІППО, НДЛ інноваційних виховних технологій РДГУ, що передбачає розробку та впровадження наукових ідей у практику діяльності педагогічних і керівних працівників освітньої галузі району;
· участь в організації діяльності експериментальних закладів;
· підтримка педагогів-новаторів;
Досвід роботи районного методичного кабінету із проблеми «Інноваційна діяльність методичного кабінету в умовах реформування загальної середньої освіти» вивчено Рівненським обласним інститутом ППО.
В рамках дослідно-експериментальної роботи в районі реалізується освітня програма підготовки педагогів до інноваційної діяльності, якою передбачено упровадження інновацій у формах і методах навчання дорослих:оволодіння діалоговими, діагностичними, інтерактивними, тренінговими, проектними формами і методами.
Завдяки тісній взаємодії районного та шкільних методичних кабінетів колективи Студянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Семидубського аграрного ліцею і ЗОШ І-ІІ ступенів перемогли у Всеукраїнському конкурсі «100 кращих шкіл України» у 2006 році, керівники закладів освіти у Семидубах, Вербі визнані переможцями та лауреатами Всеукраїнських конкурсів «100 кращих керівників України - 2007», «Директор ХХІ століття» - 2012.
Методисти Дубенського РМК - автори друкованих матеріалів у фахових журналах, газетах обласного, Всеукраїнського рівнів. На основі досліджень і аналізу досвіду експериментальноїроботи районного методичного кабінету видано навчально-методичний посібник «Інноваційні процеси розвитку методичної роботи в районі», рекомендований до друку Комісією з інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах України Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України.
Висока оцінка діяльності районного методичного кабінету, його працівників протягом останніх років була дана науковцями, експертними комісіями, членами фахових журі:
· Міжнародної Академії рейтингових технологій і соціології «Золота Фортуна»;
· всеукраїнської виставки-конкурсу «Інноватика в освіті України- 2009»;
· ІІ всеукраїнського конкурсу обдарованої молоді та її наставників «Первоцвіт» у рамках ХV Ювілейної міжнародної виставки навчальних закладів «Сучасна освіта в Україні - 2012» за номінацією «Ефективний заклад (установа) освіти», напрям «Система роботи з обдарованими»;
· Третьої Міжнародної виставки «СУЧАСНІ ЗАКЛАДИ ОСВІТИ – 2012»;
· всеукраїнського конкурсу «Портфоліо методиста».
«Бути справжньою людиною – це значить віддавати сили своєї душі в ім’я того, щоб люди навколо тебе були красивішими, духовно багатшими, щоб у кожній людині, з якою ти зустрічаєшся в житті, залишилося щось хороше від тебе й від твоєї душі», - саме ці слова творця «педагогіки серця» Василя Сухомлинського є дороговказом педагогам Дубенщини у нелегкій праці. Бо у нас, методистів, велика місія на землі - навчати, надихати, запалювати!